امروز: چهارشنبه 21 آذر ماه 1397 مصادف با 12 / 12/ 2018
من نمی خوابم که خوابش رو ببینم، من کار می کنم تا بدستش بیارم.
زمانی فرا میرسد که باور میکنی همه چیز به پایان رسیده است و این تازه آغاز است
موفقیت ساده است - کار درست را به روش درست و در زمان درست انجامش بدهید.

باید و نبایدهای استفاده از کولر خودرو

 

مجله مه شکن -. متخصصان شرکت خودروسازی اسپانیایی سئات EAT) ) ، ۵ عادت نامناسب در استفاده از سیستم تهویه‌ی خودرو را شناسایی کرده‌اند. بر اساس نتایج پژوهش متخصصان این شرکت، استفاده‌ی نادرست از سیستم تهویه خودرو می‌تواند با کاهش تأثیرپذیری آن، افزایش دمای کابین را به‌دنبال داشته و حتی در زمان عکس‌العمل راننده و کم‌آبی بدن هم نقش داشته باشد.

 

استفاده نکردن از حالت خودکار سیستم تهویه

تقریباً در سیستم تهویه‌ بیشتر خودروها، دکمه‌ حالت خودکار با نوشته‌ی AUTO» » تعبیه شده است. توصیه می‌شود برای بهره‌مندی از کابین خنک و درعین‌حال رهایی از بخار شیشه‌ها، حالت خودکار سیستم تهویه را فعال کنید. در تمام خودروها این حالت برای تنظیم بهترین شرایط طراحی شده است تا سرنشینان و راننده بدون دغدغه از سفر و سواری لذت ببرند. معمولاً استفاده از یک حالت سیستم تهویه و چرخش یک جهتی، بخار شیشه‌ها و کاهش دید را به‌دنبال دارد.

جهت مستقیم دریچه‌های هوا به سرنشینان

تنظیم جهت دریچه‌های هوا به‌خصوص در هنگام رانندگی به سمت خود هوای خنک لذت‌بخشی را به‌همراه دارد؛ ولی با این‌کار از گردش هوای خنک در فضای داخلی خودرو جلوگیری می‌شود. بهترین حالت برای کاهش دمای کابین و استفاده‌ی تمام سرنشینان از کولر خودرو، تنظیم جهت دریچه‌های هوا به‌سمت بالا است. در این حالت گردش هوای خنک به‌طور کامل در کابین انجام می‌پذیرد.

روشن کردن کولر به‌محض نشستن پشت فرمان

یکی از بزرگ‌ترین و رایج‌ترین اشتباهات در استفاده از سیستم تهویه، روشن کردن آن به‌محض ورود به خودرو است. در این روزها با پارک خودرو به‌فاصله‌ی چند دقیقه، دمای کابین بالا می‌رود و هر فردی پس از نشستن در این خودرو، در اولین اقدام به‌دنبال دکمه‌ی روشن کردن کولر می‌رود. باید توجه کرد که در این شرایط، کارایی سیستم تهویه به‌شدت پایین می‌آید و درحقیقت هوای گرمی که در هنگام پارک خودرو در کابین حبس شده بود، حالا با روشن شدن کولر در فضای داخلی گردش پیدا می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق، باید درها و پنجره‌ها را یک یا دو دقیقه باز کرد تا هوای کابین تعویض شود و سپس از سیستم تهویه استفاده کرد.

 

  رسیدگی نکردن منظم به سیستم تهویه

اجزای سیستم تهویه هم مانند روغن موتور، تایرها و روغن ترمز، نیازمند رسیدگی منظم هستند. توصیه شده است که پس از ۱۶ هزار تا ۲۴ هزار کیلومتر کارکرد، فیلترهای کابین تعویض شوند؛ تعویض نکردن فیلترها کارایی سیستم تهویه را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

روشن نکردن سیستم تهویه در صبح

با اینکه دما در فصل تابستان گرم است، اما گاهی اوقات صبح‌های این فصل دمای خنک‌تر و قابل تحمل‌تری دارد. معمولاً در این شرایط نیازی به‌روشن کردن سیستم تهویه احساس نمی‌شود؛ اما بهتر است که درصورت پیش‌بینی یک روز گرم، کولر در حالت خودکار فعال شود. شاید اوایل صبح هوا مطبوع‌تر باشد اما به‌سرعت شرایط تغییر می‌کند و بخار شیشه‌ها در کابین پدیدار می‌شود.

 

انتهای پیام/

نظرات
* *
*
       

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به مجله مه شکن میباشد.

طراحی و پیاده سازی توسط برآیند