امروز: چهارشنبه 27 تير ماه 1397 مصادف با 18 / 7/ 2018
من نمی خوابم که خوابش رو ببینم، من کار می کنم تا بدستش بیارم.
زمانی فرا میرسد که باور میکنی همه چیز به پایان رسیده است و این تازه آغاز است
موفقیت ساده است - کار درست را به روش درست و در زمان درست انجامش بدهید.

خودروهای دست دوم؛ کابوس خودروسازان

 

مجله مه شکن -   سه سال قبل اگر کسی برای خرید خودرویی دست دوم به بنگاه «دان ریل» (Dan Reel) می‌رفت یک پاسخ کوتاه می‌شنید: «متاسفیم، نداریم». اما اخیراً  با کمی‌جستجو در رایانه برای دستیابی به خودروهای دست دوم در اطراف همان منطقه تعداد زیادی گزینه وجود دارد. به گونه ای که این خودروها تکافوی نیاز  بیش از 40 درصد از ساکنان این منطقه کوچک در شهر اوهایو   در آمریکا را می‌دهد. مثلاً فقط تعداد 461 دستگاه شورولت دست دوم در این بنگاه وجود دارد. صاحب بنگاه دان  ریل معتقد است: علت این امر عرضه زیاد خودرو و اشباع بازار از سوی خودروسازان است. این فراوانی خودروها خبر خوبی برای فروشندگان خودروهای دست دوم، مزایده گذارها و خریداران است که از وفور خودروهای باکیفیت بهره ببرند.

تخمین زده می‌شود که تا سال 2019 حدود 12 میلیون خودروی دست دوم کم کارکرد مربوط به سال‌های 2014 تا 2016 برای فروش عرضه شود. این وضعیت کمک بزرگی به خریداران برای خرید خودروی ارزان قیمت از حراجی‌هامی‌کند. در سال گذشته میلادی در مزایده ها، قیمت خودروهای دست دوم 3 درصد کاهش داشت و پیش بینی می‌شود این کاهش 3 درصدی قیمت در چند سال آینده نیز همچنان ادامه داشته باشد. شرکت‌های جنرال موتورز و فورد اعلام کرده‌اند که قیمت خودروهای آنان برای عرضه به مشتری در طی سال 2017 نسبت به سال 2016 معادل 7 درصد کاهش داشته است. تقاضا برای خرید وسایل نقلیه نو و جدید پس از هفت سال متوالی افزایش؛ رو به کاهش است و خودروسازان تخفیف‌های بیش از حد معمول به خریداران می‌دهند. کاهش قیمت‌هاشرایط را برای خودروسازان سخت کرده و به آنان آسیب رسانده است به گونه ای که میزان سود حاصل از فروش خودروهای نو کمتر از میزان پیش بینی شده می‌شود و خودروسازان را دچار مشکل می‌کند. با این حال، خودروسازان هنوز دست از واگذاری لیزینگی خودرو نمی‌کشند و در  سال 2017، فروش لیزینگی حدود۳۸ درصد از کل فروش را شامل شد؛ ولی نسبت به سال قبل که بیش از ۴۰ درصد بود، کاهش داشت. کارشناسان وال استریت نگرانند که خودروسازان اشتباهات گذشته را تکرار کنند. ارزش سهام جنرال موتورز و فورد در بازار بورس در ماه گذشته میلادی به ترتیب 3 و 4 درصد کاهش یافت. ولی خودروسازان همچنان معتقدند هنوز دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. 

با وجود مراکز فروش آنلاین در اروپا و آمریکا؛ دغدغه ای از بابت تامین قطعات ماشین های کارکرده وجود ندارد

برخی می‌گویند: سیل ماشین‌های لیزینگی فشار زیادی را  برخودروسازان و نمایندگی‌های آنان وارد می‌کند تا خودروهای جدید را بفروشند. در حال حاضر عرضه به اندازه ای زیاد است که حتی برای خودروهای دست دوم هم گارانتی می‌دهند. مثلاً می‌گویند چنانچه خودروی خریداری شده ایرادی داشت 30 روز مهلت دارند که آن را عودت دهند و پول خود را پس بگیرند. اکنون یکی از سیاست‌های اصلی و استراتژیک فروشندگان خودروهای دست دوم، ارزان فروشی است. برخی از این فروشندگان می‌گویند: آن چه سبب می‌شود مردم به بنگاه ما بیایند، قیمت‌های مناسب خودروهایی است که می‌فروشیم. کاهش یافتن قیمت خودروهای دست دوم سبب می‌شود بنگاه داران آن‌هارا به سرعت بفروشند تا با افت قیمت مواجه نشوند. آن‌هابه جای نگهداری تعداد زیادی خودرو، امکان انتخاب مشتریان را افزایش می‌دهند. یکی از فروشنده‌هامی‌گوید: من تقریباً هر خودرویی را که مشتری بخواهد در مدت 48 ساعت آماده می‌کنم؛ فقط می‌پرسم: خودروی چه رنگی می‌خواهید؟

انتهای پیام/                                                               ترجمه: سیدحسن میرسید

نظرات
* *
*
       

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به مجله مه شکن میباشد.

طراحی و پیاده سازی توسط برآیند