امروز: پنجشنبه 22 آذر ماه 1397 مصادف با 13 / 12/ 2018
من نمی خوابم که خوابش رو ببینم، من کار می کنم تا بدستش بیارم.
زمانی فرا میرسد که باور میکنی همه چیز به پایان رسیده است و این تازه آغاز است
موفقیت ساده است - کار درست را به روش درست و در زمان درست انجامش بدهید.

صنعت قطعه سازی در ورطه نابودی افتاده است

مجله مه شکن: عضو انجمن قطعه سازان گفت: تا سال 1390 به دلیل حمایت های دولت و خودروسازان صنعت قطعه سازی کشور رشد مناسبی داشت و تعدادی از قطعه سازان در سطح واحدهای Tire 2 اروپا و دارای دانش فنی و تکنولوژی و مهارت های نیروی انسانی بودند اما با تشدید تحریم ها در سال 91 شرایط تولید در کشور به جایی رسید که مشکلات نقدینگی دامن کلیه صنایع از جمله قطعه سازان را گرفت.

رضا رضایی افزود : در این جریان متاسفانه صنعت خودرو و قطعه سازی کشور بیشترین آسیب را دید و با وجود این که از همان زمان قطعه سازان بخشی از منابع شان را از طریق تعویق پرداخت ها، ثبات و کاهش قیمت ها اداره کردند اما این موضوع آرام آرام تاثیر منفی خود را در بدنه قطعه سازی نشان داد .به نحوی که  قطعه سازان به جهت اینکه تنها نگاهشان به چرخه تولید کارگاههای قطعه سازی بود به تدریج به سایر فاکتورهایی که در روند تولید باید نسبت به آن توجه داشته باشند مانند دانش فنی و تکنولوژی روز ، سخت افزاری روز و افزایش مهارت های نیروی کار و مدیران حاذق و هوشمندکم توجه شدند و این بخشها به تدریج تحلیل رفتند، آزمایشگاهها بسته و یا به حداقل ظرفیت کاری رسید و مدیران داخلی واحدها به دلیل عدم پرداخت حقوق در بخش های قطعه سازی، جذب سایر صنایع شدند.

رضایی با انتقاد از روند حمایت از قطعه سازان ایرانی گفت : صنعت قطعه سازی ایران به جهت مشکلاتی مانند افزایش 37 درصدی نرخ دلار تاکنون اجازه هیچ گونه افزایش قیمتی را نداشته و همین مساله واحدهای قطعه سازی را مشکلات زیادی مواجه کرده و آن ها را در ورطه نابودی قرار داده است.

انتهای پیام/

نظرات
* *
*
       

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به مجله مه شکن میباشد.

طراحی و پیاده سازی توسط برآیند