امروز: یکشنبه 29 مهر ماه 1397 مصادف با 21 / 10/ 2018
من نمی خوابم که خوابش رو ببینم، من کار می کنم تا بدستش بیارم.
زمانی فرا میرسد که باور میکنی همه چیز به پایان رسیده است و این تازه آغاز است
موفقیت ساده است - کار درست را به روش درست و در زمان درست انجامش بدهید.

یک راه حل برای گیر نکردن دنده در خودروهای اتومات

مجله مه شکن: گیر کردن دنده در وضعیتP  در خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک عمومیت ندارد اما ممکن است در سطوح شیبدار چنین چیزی رخ دهد.

در چنین شرایطی توصیه می‌شود هنگام توقف در مسیرهای شیب‌دار، راننده پس از توقف کامل ابتدا با ترمزدستی خودرو را متوقف کند و بعد با توقفی کوتاه در وضعیت N، وضعیت P را در گیربکس انتخاب کند. در این حالت ممکن است در حالی که ترمزدستی بالا است، در وضعیت N خودرو اندکی حرکت کند و بعد متوقف شود و به این ترتیب وقتی به وضعیت P می‌رسیم، خودرو کاملا توقف کرده و وضعیت P تنها به عنوان سیستم پشتیبان ترمزدستی عمل می‌کند. البته این مشکل غیر‌قابل‌حل نیست چراکه بعضی از خودروسازان دگمه‌ای در کنار اهرم تعویض دنده تعبیه کرده‌اند که با فشردن آن، حتی در صورت گیر کردن دنده در P دنده آزاد می‌شود. ضمن آنکه در خودروی پژو 206 که یکی از عمومی ترین خودروهای دنده اتوماتیک کشور است، در زیر صفحه راهنمای دسته دنده، اهرمی نصب شده است که با کشیدن آن دنده در صورت گیر کردن در وضعیت P آزاد می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
* *
*
       

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به مجله مه شکن میباشد.

طراحی و پیاده سازی توسط برآیند