امروز: دوشنبه 19 آذر ماه 1397 مصادف با 10 / 12/ 2018
من نمی خوابم که خوابش رو ببینم، من کار می کنم تا بدستش بیارم.
زمانی فرا میرسد که باور میکنی همه چیز به پایان رسیده است و این تازه آغاز است
موفقیت ساده است - کار درست را به روش درست و در زمان درست انجامش بدهید.

سه نکته مهم در هنگام ترکیدن تایر خودرو

مجله مه شکن: با توجه به اینکه ترکیدن لاستیک درحین رانندگی به شدت خطرناک است، اگر دچار این حادثه شدید با حفظ خونسردی کامل این موارد را رعایت کنید:

 

  1. هرگز فرمان را به طور ناگهانی به سمت خاصی نچرخانید، یک‌مرتبه ترمز نکنید و اجازه ندهید خودرو از مسیر اصلی منحرف شود.
  2. پایتان را از روی پدال گاز برندارید و به آرامی به آن ضربه بزنید؛ اگر ترافیک اجازه می‌داد، سعی کنید خودرو را به آرامی به کنار خیابان هدایت کنید.
  3. وقتی خودرو را در نقطه امنی متوقف کردید، ترمز دستی را بکشید و چراغ هشداردهنده را روشن بگذارید و سپس چرخ را تعویض کنید

 

تفاوت زاپاس خودروهای امروزی با گذشته

احتمالا خودروهایی را در خیابان دیده‌اید که در یکی از چرخ‌های آن‌ها، تایری کوچک و باریک نصب شده است و معمولا با رنگ نارنجی یا زرد یا مشکی رینگ به‌وضوح از سایر چرخ‌ها (که عمدتاً دارای رینگ‌های آلومینیومی هستند) متمایز می‌شود. در این خودروها تایر زاپاس حذف شده است و سازندگان به‌جای تایر زاپاس، این تایر موقت را در خودرو قرار می‌دهند. این تایر همان‌گونه که از نامش پیدا است نمی‌تواند برای مدت طولانی استفاده شود و تنها به این منظور استفاده می‌شود که خودرو را به پنچرگیری برساند تا تایر اصلی خودرو ترمیم و بار دیگر بر روی خودرو نصب شود. این تایر ساختار توپر و محکمی دارد. با این تایر نمی‌توان با سرعت بالا حرکت کرد و محدودیت سرعت آن‌ها بر روی رینگ درج شده است.

تایرهای زاپاس وزن بسیار پایینی دارند و به همین دلیل تعویضشان آسان‌تر است ضمن آنکه فضای کمتری در صندوق عقب خودرو اشغال می‌کنند. از طرف دیگر قیمت رینگ و تایر اصلی برای سازنده خودرو با این روش حذف می‌شود و از این نظر نیز مقرون به صرفه است.

نکته جالب در مورد زاپاس های جدید قید حداکثر سرعت مجاز با این لاستیک ها بر روی رینگ خودرو است که معمولا 80 کیلومتر در ساعت می باشد. در ضمن در برخی از خودروهای جدید سایز لاستیک جلو و عقب یکی نیست همانند نسل های جدید ب ام و و یا سایز بزرگ رینگ ها که فضای زیادی اشغال می کنند، لذا نمی توان لاستیک مشخصی برای زاپاس برای آنها قرار داد.

انتهای پیام/

نظرات
* *
*
       

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به مجله مه شکن میباشد.

طراحی و پیاده سازی توسط برآیند