امروز: چهارشنبه 2 اسفند ماه 1396 مصادف با 21 / 2/ 2018
من نمی خوابم که خوابش رو ببینم، من کار می کنم تا بدستش بیارم.
زمانی فرا میرسد که باور میکنی همه چیز به پایان رسیده است و این تازه آغاز است
موفقیت ساده است - کار درست را به روش درست و در زمان درست انجامش بدهید.

مردم تاوان انحصار در تولید و واردات خودرو را می پردازند

 مجله مه شکن: رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در واردات خودرو و همچنین تولید خودرو‌های داخلی انحصار به وجود آمده است و تاوان این انحصار را مردم پرداخت می‌کنند، یعنی فضای رقابتی به بهانه حمایت از تولید داخل و یا سایر بهانه‌ها گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مه شکن به نقل از خانه ملت، بهرام پارسایی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید داخلی خوب است، اما باید مشخص شود که تا چند سال قرار است حمایت صورت گیرد، افزود: قرار نیست مردم تا همیشه تاوان حمایت از تولید داخلی را پس دهند که متولیان آن نمی‌خواهند هیچ تغییری و تحولی  در آن به وجود آورند و مطابق با صنعت مشابه خود در دنیا حرکت کنند.

وی اظهار داشت: دو چالش ملی کشور یعنی ۸۰ درصد آلایندگی هوای کلانشهر‌ها و همچنین علت اصلی بخشی از تصادفات جاده‌ای که سالانه بالغ بر ١٧ هزار کشته و حدود ٣٠٠ هزار مجروح و مصدوم برجای می‌گذارد ناشی از ناامن بودن خودرو‌ها است.

پارسایی افزود: دولت امسال بدون هیچ استدلالی تعرفه واردات خودرو را بین ۱۵ تا ۶۱ درصد افزایش داده که در نهایت قرار است مردم هزینه آن را پرداخت کنند، لذا بر اساس این افزایش تعرفه و پرونده‌ای که در کمیسیون اصل ۹۰ وجود دارد به این نتیجه رسیدیم که طرحی دو فوریتی ارائه کنیم تا قانون جدیدی در این باره وضع شود.

وی در تشریح مفاد این طرح دو فوریتی ادامه داد: یکی از مفاد این طرح این است که سقف تعرفه خودرو‌های وارداتی ۵۵ درصد باشد و بسته به قیمت و حجم موتور و مابقی مولفه‌هایی که باید در نظر گرفته شود حداکثر ۵۵ درصد باشد، اما هم اکنون دولت ۷۵ درصد را پیشنهاد داده است.

پارسایی با بیان اینکه بخش دیگر این طرح ایجاد فضای رقابتی است، اظهار داشت: مردم ایران نباید از استفاده از خودرو‌های ایمن محروم شوند و همانند تمام دنیا باید حق انتخاب داشته باشند، اما گویی شان و منزلت مردم کشور تنها استفاده از پراید و خودرو‌های چینی است در حالی که این بی حرمتی به جایگاه مردم است.

وی با اشاره به یکی از مواد دیگر این طرح افزود: پیشنهاد دیگر این بود که سالیانه ۵ تا ۱۰ درصد از عوارض وارداتی خودرو کاهش یابد که تا پایان سند چشم انداز این تعرفه به ۲۰ درصد کاهش یابد که البته باز این تعرفه ۲۰ درصدی از تمامی کشور‌ها بیشتر است، اما این کاهش تعرفه سبب می‌شود که خودروسازان داخلی به خودشان بیایند و اگر احساس فضای رقابتی کنند، کیفیت افزایش، قیمت کاهش و یا اینکه خدمات بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
* *
*
       

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به مجله مه شکن میباشد.

طراحی و پیاده سازی توسط برآیند