امروز: چهارشنبه 2 آبان ماه 1397 مصادف با 24 / 10/ 2018
من نمی خوابم که خوابش رو ببینم، من کار می کنم تا بدستش بیارم.
زمانی فرا میرسد که باور میکنی همه چیز به پایان رسیده است و این تازه آغاز است
موفقیت ساده است - کار درست را به روش درست و در زمان درست انجامش بدهید.

عزم جدی قطعه ساز آلمانی برای مبارزه با تاجران خاکستری بازار ایران

مجله مه شکن- شرکت آلمانی بوش تصمیم دارد به طور جدی به بازار لوازم و قطعات یدکی خودرو در ایران باز گردد و از طریق ایجاد و گسترش شبکه خدمات رسانی نقشی پررنگ در این زمینه داشته باشد. «کیوانج آرمان»مدیر خدمات پس از فروش بوش در ترکیه، ایران و خاورمیانه که در حال حاضر دفتر کارش در استانبول است در گفت و گو با خبرنگار نشریه مه شکن می گوید: بازار ایران بازاری رو به رشد برای خودرو در منطقه خاورمیانه است و ما تصمیم داریم که با ارائه خدمات قطعه ای، تعمیرگاهی و آموزشی در سطحی وسیع به رقابتی کاملاً جدی با رقبای خود بپردازیم. مشروح این گفت و گو را در ادامه  می خوانید:

بوش در بازار ایران دنبال چه اهدافی است و با چه استراتژی وارد این بازار  شده است؟

همان طور که احتمالا اطلاع دارید بوش فروش محصولات خود در ایران را از سال ۱۹۲۴ آغاز کرد. حضور ما در ایران با راه اندازی سایت اسپارک پلاگ ( spark plug) در قزوین توسعه پیدا کرد و تا مدتی پس از انقلاب اسلامی ایران نیز ادامه داشت. حضور مجدد ما با راه اندازی دفتری در تهران از سال ۲۰۰۴ آغاز شد و هم اکنون با راه اندازی نمایندگی رسمی بوش در ایران که شرکت« تجارت پارس» است، حضوری کامل در این کشور داریم. ایران یک بازار رو به رشد بالقوه برای خودرو در منطقه خاورمیانه است که جمعیت جوان و پویایی دارد و ما علاقه‌مندیم فعالیت‌های کارگاهی خود و عرضه قطعات با کیفیت را به سرعت در آن توسعه دهیم و به استمرار حرکت و پویایی مردم و خودروها کمک کنیم‌. برای دستیابی به این هدف، در ابتدا مایلیم که از بازار فعلی در ساختار سازی مجدد خدمات حمایت کنیم و فروشگاه ها را با آموزش های مناسب و نیز خدمات کارگاهی و ابزارهای خود بازسازی نمائیم. همچنین گسترش شبکه خدمات رسانی بوش شامل خدمات خودرویی، مراکز یا خدمات دیزلی را با افزودن شرکای جدید در برنامه داریم تا بتوانیم خدمات با کیفیت بالا، تعمیرات شفاف و خدمات‌رسانی مطلوب به کاربران پویا عرضه کنیم‌. در عین حال علاقه مند هستیم که سهم بازار خود را از طریق سیستم های توزیع موثر محصولات خود افزایش دهیم و امکان دسترسی آسان به محصولات بوش با سرویس دهی مستقل و مجاز از شبکه خدمت رسانی بوش را فراهم کنیم.

کیوانج آرمان - مدیر خدمات پس از فروش بوش در ترکیه، ایران و خاورمیانه 

این گفتگو به صورت اختصاصی و در محل دفتر مرکزی بوش در شهر استانبول ترکیه انجام شده است.

بوش را در ایران بیشتر به لوازم خانگی و ابزار آلات صنعتی می شناسند و مردم خیلی به آن اعتماد دارند آیا فکر می کنید شرکت شما در بخش لوازم و قطعات یدکی اتومبیل هم می تواند اطمینان ایرانی ها را جلب کند؟

در سال های آینده فناوری های جدید، شگفت انگیز و جذاب در دنیای خودرو به وجود خواهد آمد ولی امروزه نیز ما شاهد اولین خودروهای نیمه اتوماتیک هستیم و از آن ها استفاده می کنیم که به عنوان نمونه می توان از پارکینگ های دارای خدمه پارک نام برد. در آینده شاهد خودروهای هیبریدی و برقی بیشتری در مسیر ها خواهیم بود و در سال ۲۰۲۰ تمام قطعات برقی که بوش تولید می کند  می توانند با یکدیگر ارتباط بر قرار کنند. تمامی این فناوری های نو مرحله به مرحله عرضه و به بازار ارائه خواهند شد. ما نباید از تغییرات واهمه داشته باشیم، بلکه باید خود را با آن ها وفق دهیم و با کار مشترک و دقیق از فرصت های بیشتری که برای تداوم و افزایش همکاری و بهره مندی از امکانات جدید به وجود می آید، حداکثر استفاده را ببریم. در سال ۲۰۲۵ تعداد زیادی خودرو با موتورهای احتراقی تولید می شود که فرصت کسب و کار مناسبی را برای ۲۰ سال آینده خدمات پس از فروش به وجود می آورد. علاوه بر آن فرصت های کسب و کار جدیدی از طریق توسعه فناوری ها، برقی شدن، اتوماسیون و سایر خدمات پیشرفته حاصل از آن ها در کارگاه‌ها ایجاد خواهد شد. دیجیتالی شدن فعالیت ها شرایط بازار را تغییر می دهد. مشتریان آینده نوعی تحرک و تردد را دوست خواهند داشت که متناسب با شرایط و شیوه زندگی شان بومی شده و در هر زمان سهل الوصول، قابل دسترسی و در حد توانایی اقتصادی آنان باشد. برای پاسخگویی به نیاز مشتریان فقط  به تحرک و تردد و راه حل های ارائه خدمات نوین تمرکز نخواهیم داشت، بلکه کسب و کار فروش قطعات و ابزار تشخیص خود را تقویت خواهیم کرد. امروزه بوش یکی از نقش آفرینان اصلی در بازار است و من اطمینان دارم که این نقش آفرینی برجسته از سوی آن دسته از مردم ایران که از خودرو استفاده می کنند تایید خواهد شد و برند بوش و قطعات خودرویی آن به دلیل داشتن کیفیت عالی مورد پذیرش مردم قرار خواهد گرفت.

نمایی از کارخانه بزرگ انژکتور بوش در شهر  بورسا (ترکیه) - به مجموعه های مشابه زیادی در داخل کشور خودمان سر زده بودم... 

نظم و انضباط و دقت در کار و تولید خیره کننده بود. چون سیستم آلمانی در آنجا پیاده شده است!

 

برای وارد شدن به بازار ایران چه موانعی را پشت سر گذاشتید و فکر می‌کنید برای گسترش فعالیت با چه چالش‌هایی مواجه خواهید شد؟

به رغم برداشته شدن تحریم‌ها، ما در مورد فعالیت‌های تجاری همچنان با مشکلاتی برای جا به جایی پول مواجهیم. امیدواریم که با قوانین جدیدی که در سطح بین الملل وضع و اجرایی می‌شود فرآیندها راحت تر و سریع تر از قبل انجام شود.در رأس این موارد معتقدیم که شرکا و سرمایه گذاران ما در ایران همچنان سیاست «صبر کن و ببین» را دنبال می‌کنند و ترجیح می‌دهند با مشاهده دقیق پیشرفت‌های اخیر سیاسی تصمیمات جدید برای سرمایه‌گذاری بیشتر بگیرند و توسعه فعالیت‌ها را پیگیری کنند. البته این نوع نگرش، پیشرفت امور را تا حدودی کند می‌کند.

استراتژی شما برای رقابت با برندهای هم ردیف بین‌المللی در ایران چیست و در مقابل برندهای تقلبی فعال در بازار ایران چه خواهید کرد؟

اجناس تقلبی در بازار به وفور وجود دارد و ما به شدت با آن مبارزه می کنیم. در عین مبارزه با تقلب ابتدا باید اطمینان حاصل کنیم که محصولات ما در هر زمانی با قیمت مناسب در دسترس همگان قرار می‌گیرد.

دسترسی به ما باید از طریق عمده فروشان، خرده فروشان، بخش‌های خدمات و سرویس دهی و نیز کاربران خودرویی به سادگی امکان‌پذیر باشد.وقتی امکان انجام چنین کاری وجود داشته باشد و شما بتوانید آن را انجام دهید، شاهد خواهیم بود که تقاضا برای اجناس تقلبی ماه به ماه و سال به سال کاهش خواهد یافت.ما در حال توزیع محصولات و لوازم کارگاهی خود از طریق عمده فروشان مجاز هستیم و آن ها را حمایت و تشویق و ترغیب می‌کنیم که خود را به بازار و کاربران خودروها نزدیک کنند به نحوی که تولیدات ما به آسانی در دسترس همگان باشد، به موقع تحویل مصرف کننده شود و مطمئن شویم که با قیمت مناسب به دست مصرف کنند می‌رسد.همزمان با آن به همراه شرکا و نمایندگی‌های رسمی خود با تولیدات تقلبی مبارزه می کنیم و امکان دسترسی اینگونه تولیدات را کاهش و تمام اقدامات لازم را برای به حداقل رساندن قطعات تقلبی در بازار انجام خواهیم داد.

تنوع محصولات بوش در بازار لوازم یدکی ایران چگونه است؟

ما به عنوان واحد خدمات پس از فروش لوازم و قطعات خودرویی بوش، حدود ۱۴۰ هزار نوع محصول در یازده مجموعه را در ایران عرضه خواهیم کرد. این مجموعه‌ها شامل سیستم‌های دیزلی، سیستم سوخت‌رسانی بنزینی، سیستم‌های فیلتر، شمع ها، سیستم ترمز، سیستم فرمان، استارترها، موتورهای برقی، سیستم‌های تمیز کننده، سیستم‌های روشنایی، تسمه‌ها، باطری‌ها و موتورهای دوار و چرخنده است و استراتژی و راهبرد روشن و مشخصی برای به کار بردن کامل مجموعه خود در خودروهای سواری و تجاری داریم. علاوه بر این تعداد زیادی کارگاه آموزشی برای آزمایش کردن ابزار‌ها (تست دیزل، بالابرها و ... ) و نرم افزارهای مرتبط با آن‌ها را خواهیم داشت.ما هر سال پور تفولیوی خود را با اضافه کردن خطوط تولید محصولات جدید و افزایش محدوده پوشش در بازار توسعه می دهیم.

ایرانی‌ها چگونه می‌توانند اطمینان داشته باشند که قطعات و لوازم یدکی اصلی بوش در بازار به دستشان می‌رسد؟

متاسفانه وجود قطعات و تولیدات تقلبی یکی از مشکلات اصلی بازار خودروی ایران است. در حال حاضرمطمئن ترین راه برای دستیابی به قطعات یدکی اصل بوش در بازار، تهیه و خرید آن‌ها از نمایندگی‌های مجاز بوش و شبکه خدمات‌رسانی بوش است. ما به اتفاق همکاران ایرانی در این مورد تلاش می‌کنیم تا قطعات اصلی به دست مردم برسد.

در عین حال که نمایندگی قانونی بوش در ایران یعنی«شرکت تجارت پارس» فعالانه در این زمینه کار می‌کند، شرکای ما و فروشندگان مجاز محصولات بوش احتیاط‌های  لازم را به طرق مختلف مانند استفاده از هولوگرام‌ها و سیستم‌های بارکد به کار می‌برند.

چگونه می خواهید اعتبار برند بوش را در مقابله با تاجران خاکستری حاضر در بازار ایران حفظ کنید؟

برای این کار ابتدا باید تولید محصولات را با قیمت مناسب و تثبیت شده در کشور در اختیار همگان قرار داد. ما از ابتدای سال ۲۰۱۷ لیست قیمت یکسانی را در منطقه شامل ایران، ترکیه و کشورهای خاورمیانه تهیه کرده ایم و انحراف از قیمت را در این کشور ها به حداقل رساندیم. باتوجه به این اقدام امروز می توانیم به وضوح بگوییم که نتایج حاصله کاملاً مثبت بوده و می توانیم آثار مثبت این دستاورد را در موفقیت های خود در بازار شاهد باشیم.

برنامه بوش برای گسترش سهم بازار خود و رسیدن به جایگاه مناسب در مقایسه با رقبا چیست؟

ما در ابتدا علاقمندیم که شبکه خدمات‌رسانی بوش را با افزودن سرویس‌های جدید و نیز انتقال سرویس‌های موجود به سطح حرفه‌ای خدمات‌رسانی گسترش دهیم. توسعه شبکه خدمات رسانی منجر به ایجاد تقاضاهای سالم و اثرگذاری مثبت بر بازار می شود، چون محصولات با کیفیت و اصلی بوش به کاربران خودرو عرضه خواهد شد.

در عین حال ما به عنوان شرکت بوش با افزودن خطوط تولید جدید برای رفع نیاز‌های خاص مشتریان ایرانی، در پی گسترش پورتفولیوی شرکت خود هستیم. در همین راستا به همراه توزیع کنندگان بوش، به دنبال گسترش استراتژی‌ها و راهبردهای جدیدی هستیم و از توسعه و افزایش مسیر ها و کانال‌های توزیع حمایت کرده، حوزه تحت پوشش آن‌ها را گسترش می‌دهیم و آن‌ها را تشویق می‌کنیم که با صاحبان خودروها در تماس و ارتباط باشند. بوش در چارچوب تحرکات و فعالیت های خود، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مرتبط با رانندگی خودرو خواهد بود و به شکل دهی آینده صنعت خودرو کمک خواهد کرد. ما با راه حل‌هایی که عرضه می کنیم به رشد کسب و کار خود در صنعت خودرو با سرعت بیشتر از گذشته کمک خواهیم کرد. در این ارتباط، حدود 60 هزار محقق و پژوهشگر در 120 منطقه جهان امر راهبری تغییرات در این صنعت در شرکت بوش را بر عهده دارند.

هدف ما ارائه راه حل ها و توسعه محصولات کاربردی، هیجان انگیز و نو آورانه است که کیفیت زندگی مردم را افزایش دهیم، چون  فناوری‌های جدید برای بهبود سطح زندگی مردم اختراع شده اند. از طرف دیگر تمام سهامداران و ذینفعان ما نیز برای ایجاد آینده‌ای بهتر آماده هستند. همه ما باید برای آینده و به ویژه در زمینه‌های لجستیکی و پشتیبانی و زیر ساخت های آی تی سرمایه گذاری کنیم و در راه رسیدن به آینده مورد نظر به ایجاد راهبردهای لازم و متناسب با موارد مذکور ادامه خواهیم داد. اطمینان کامل دارم که ما با تعهد کامل، فداکاری و ارتباط نزدیک با ذینفعان از هر زمان دیگری موفق تر خواهیم بود و به آن چه وعده داده ایم عمل خواهیم کرد. این شعار ما است : رضایت شما، باعث موفقیت ما می شود.

                                                                  گزارش و گفت و گو : ابراهیم یزدانی

انتهای پیام/

 

نظرات
* *
*
       

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به مجله مه شکن میباشد.

طراحی و پیاده سازی توسط برآیند