امروز: چهارشنبه 24 مرداد ماه 1397 مصادف با 15 / 8/ 2018
من نمی خوابم که خوابش رو ببینم، من کار می کنم تا بدستش بیارم.
زمانی فرا میرسد که باور میکنی همه چیز به پایان رسیده است و این تازه آغاز است
موفقیت ساده است - کار درست را به روش درست و در زمان درست انجامش بدهید.

همه چیز درباره برف پاک کن

 

مجله مه شکن- با فرا رسیدن فصل بارندگی و سرما نیاز است تا از سلامت سیستم‌های برف پاک کن خودروی خود اطمینان کسب کنید. برف‌پاک‌کن دارای دو بخش کلی است که بخش اول در زیر کاپوت پنهان است و شامل موتور، لینک‌ها و تکیه‌گاه‌های آن است و به ندرت دچار خرابی و مشکل می‌شود. بخش دیگر شامل بازویی و تیغه‌ها است که نیاز بیشتری به سرویس و تعمیر دارد.

 

بازویی و تیغه‌ها

معمولا هر سال راننده‌ها تیغه‌های برف پاک‌کن خودروی خود را تعویض می‌کنند. معیار مناسب جهت تشخیص آن که تیغه نیاز به تعویض دارد آن است که زمانی که شیشه تمیز است بوسیله شیشه شوی روی شیشه آب بپاشید و سپس برف پاک کن را به کار اندازید. اگر تعداد خطوط آب جا مانده در جلوی دید راننده بیش از 5 خط بود تیغه برف پاک کن را تعویض کنید. راه دیگر به جز تعویض تیغه تعویض لبه لاستیکی آن است که در بازار قابل خرید است اما این کار را توصیه نمی‌کنیم زیرا تعویض کل تیغه با هزینه‌ای اندک خیالتان را برای حداقل یک سال راحت می‌کند در حالی که تعویض لاستیک آن ممکن است عملکرد مناسب را فراهم نیاورد.

تیغه ژله‌ای یا غیر ژله‌ای؟

سطح شیشه دارای دو خم در جهت عمودی و افقی است. به همین علت مسیری که برف پاک کن روی شیشه می‌پیماید خم یکسانی ندارد و نیاز است تا توسط یک مکانیزم فنری تیغه به شیشه بچسبد. به همین علت در برف پاک‌کن‌های معمولی آن را قطعه قطعه می‌سازند.  راه دیگر استفاده از یک فنر خمیده است که در هر صورت خود را به شیشه بچسباند. واقعیت آن است که تیغه ژله‌ای مزیت خاصی در این زمینه ندارد و فقط اندکی جمع و جورتر است.

چگونه تیغه را تعویض کنیم؟

تعویض تیغه نیاز به مهارت خاصی ندارد و کافی است با آزاد کردن تیغه از بازویی که توسط یک قلاب متصل شده است تیغه جدید را جا بزنید.

انتهای پیام/

نظرات
* *
*
       

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به مجله مه شکن میباشد.

طراحی و پیاده سازی توسط برآیند